Wij willen samen met u er zorg voor dragen dat uw gebit en tandvlees gezond blijven.
Zo vinden wij het in uw belang dat u regelmatig voor controle komt:

  • Kinderen 2x per jaar,
  • Volwassenen 1 tot 2x per jaar,
  • Prothesedragers 1x per 2 jaar.

Bij de controle wordt er gekeken of er gaatjes zijn en of alle vullingen nog goed zijn. De toestand van het tandvlees wordt beoordeeld en bij kinderen wordt er heel goed naar de gebitsontwikkeling gekeken.
Dit alles is bedoeld om u een boel narigheid te besparen.

Tijdens de controle is er geen tijd ingepland voor vullingen. Dit is bewust zo gedaan omdat wij vinden dat er voor een vulling voldoende tijd nodig is om deze goed aan te brengen.
Voor een vervolgbehandeling zult u dus (bijna) altijd terug moeten komen.

Afbeeldingsresultaat voor rontgenfoto gebit

 

Röntgenfoto’s blijven een onderwerp van discussie maar u kunt erop vertrouwen dat wij altijd de afweging maken of het nodig is en of er niet te veel foto’s gemaakt worden.
Om de staat van uw gebit goed te kunnen beoordelen is het nodig om regelmatig foto’s te maken.

Nieuwe patiënten

Als nieuwe patiënt ontvangt u  een mail of een telefoontje met de bevestiging dat uw inschrijving is binnen gekomen.  Zodra u voor uw eerste afspraak bij ons bent geweest, staat u daadwerkelijk als patiënt ingeschreven. Indien u voor die tijd ernstige pijnklachten heeft verzoeken wij u contact op te nemen met uw vorige tandarts. Mocht dit door omstandigheden niet lukken dan kunt u zich wenden tot de spoeddienst van Zoetermeer (079-7600067).

Wilt u zo vriendelijk zijn ervoor te zorgen dat al uw oude tandartsgegevens vóór uw eerste afspraak naar ons toegezonden worden. Foto’s ouder dan twee jaar zullen opnieuw worden gemaakt, evenals een OPG foto (foto van de hele gebitssituatie).

BSN in de Zorg

Bij een eerste afspraak met een zorgverlener moet u zich kunnen legitimeren. Dat kan met een geldig paspoort, Nederlands rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument. Zo weet uw zorgverlener zeker dat u degene bent die hoort bij het BSN en de andere gegevens in zijn administratie. En mag hij uw BSN gebruiken bij het uitwisselen van gegevens.
Bij volgende afspraken kan uw zorgverlener opnieuw om uw legitimatie vragen. Neem daarom altijd een geldig identiteitsdocument mee.

Voor meer informatie kijk dan op www.infoBSNzorg.nl.

Klachtenregeling voor patiënten

Wat te doen als u niet tevreden bent?
Informatie over de klachtenregeling kunt u opvragen bij de ANT. Dat kan schriftelijk naar

Associatie Nederlandse Tandartsen
Margriettoren, 9e etage
Haaksbergweg 75
1101 BR Amsterdam Zuidoost

.

 

Telefoon Bureau klachtbehandeling: 
Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag tussen 11.00 en 17.30 uur       020 – 2374 750
 

 

Eigen patiënten

Patiënten die zonder berichtgeving twee jaar of langer geen reguliere controle laten uitvoeren, zullen bij het niet reageren op onze mails, uit ons patiëntenbestand verwijderd worden.